پرینت

گزارش عملکرد دوره چهارم شورای صنفی کارکنان دانشگاه تهران

گزارش عملکرد دوره چهارم شورای صنفی کارکنان دانشگاه تهران

1- تشکیل جلسات دوره ای منظم شورای مرکزی در واحدهای مختلف و دانشکده­ ها و پردیس­ های دانشگاه تهران به درخواست و دعوت آنها از جمله پردیس­ های فنی، هنرهای زیبا، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم و دانشکده­ های ادبیات، دامپزشکی، حقوق، مطالعات جهان و مؤسسه ژئوفیزیک؛ که هدف از این کار آشنایی با همکاران محترم در واحدهای مختلف و برقراری تعامل و همکاری برای بررسی مسائل و مشکلات اداری، رفاهی و فرهنگی کارکنان در سطح دانشگاه و پیگیری بمنظور کمک برای حل مشکلات موجود بوده است

2- پیگیری اعتراض و شکایت کارکنان کتابخانه مرکزی دانشگاه توسط نمایندگان شورای صنفی آن واحد و برگزاری جلسه مشترک جلسه با شورای مرکزی و انعکاس مشکلات موجود همکاران کتابخانه که در این خصوص برای پیگیری و رسیدگی به مشکلات همکاران، شورای صنفی مرکزی اقدام به برگزاری چند جلسه با معاونت پژوهشی وقت دانشگاه جناب آقای دکتر معصومی نمود که به یاری خداوند متعال و نظر مساعد ایشان بخشی از مسائل و مشکلات موجود آن واحد مرتفع گردید.

3- تشکیل جلسات متعدد شورای مرکزی با مسئولین محترم دانشگاه در دو سال گذشته در دفتر ایشان و مطرح کردن مشکلات کارکنان با ایشان، این جلسات در چند نوبت با سرپرست وقت دانشگاه جناب آقای دکتر امید، ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر نیلی، معاونین محترم دانشگاه جناب آقای دکتر گلدانساز، جناب آقای دکتر عاملی، جناب آقای دکتر معصومی، جناب آقای دکتر سرسنگی و مدیران کل منابع انسانی و امور رفاهی، اداره کل امور مالی، اداره کل بودجه و تشکیلات و اداره کل امور حقوقی دانشگاه برگزار شده است.

اهم موارد پیگیری شده در جلسات به شرح ذیل می­ باشد:

  • درخواست مشارکت کارکنان و داشتن نمایندگانی در رأی گیری شورای مشورتی برای انتخاب ریاست دانشگاه و رؤسای پردیس­ ها و دانشکده­ ها؛
  • طرح موضوع ارزیابی عملکرد مدیران توسط کارکنان و دانشجویان؛
  • درخواست حضور نماینده منتخب کارکنان (یکی از اعضای شورای صنفی به تشخیص مجمع عمومی شورا که اعضای آن افراد منتخب کارکنان در واحدها و دانشکده ­ها هستند) در کمیته­ های مختلف دانشگاه که کارکنان ذینفع آن هستند مثل کمیته اجرایی، کمیته ارتقای شغلی ، کمیته رفاهی و ...
  1. واکنش به بلاتکلیفی دانشگاه و عدم انتخاب ریاست محترم دانشگاه، که در این راستا به نمایندگی از کارکنان فرهیخته و خدوم دانشگاه تهران مکاتبه با شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تعیین تکلیف سریعتر ریاست دانشگاه و رفع بلاتکلیفی دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور بعمل آمد که مورد توجه تعداد زیادی از خبرگزاری های رسمی کشور قرار گرفت. همچنین متن نامه در سایت شورای صنفی کارکنان نیز به اطلاع دانشگاهیان محترم رسانده شد.
  2. پیگیری مجدانه و مستمر مشکلات اداری و رفاهی همکاران محترم از جمله موضوع ارتقاء شغلی، پرداخت حق مسکن، پرداخت یارانه بیمه تکمیلی درمان که با همکاری مسئولین محترم و همکاران عزیز ذیربط سال اول 10 درصد و سال دوم از تاریخ 1/7/1394 میزان 30 درصد از مبلغ حق بیمه به تصویب هیئت رئیسه محترم دانشگاه رسید و امیدواریم که در سال آینده به 50 درصد که مطابق با آئین نامه است افزایش یابد. همچنین پیگیری برقراری بیمه عمر و سرمایه گذاری بجای بیمه عمر و حوادث که امیدواریم با تلاش­های بعمل آمده و حسن نظر مدیر کل محترم منابع انسانی و امور رفاهی دانشگاه جناب آقای دکتر حاتمی و معاون محترم امور رفاهی آن اداره کل جناب آقای دکتر سدیدخوی این امر محقق گردد.
  3. پیگیری برای اقساطی شدن بیمه شخص ثالث و بدنه اتومبیل که در این خصوص طی جلساتی با نماینده بیمه و معاون محترم امور رفاهی جناب آقای دکتر سدیدخوی و مساعدت ایشان عملیاتی شد و در قالب اقساط 8 ماهه امکان­پذیر گردید.
  4. همکاری و مشارکت در برگزاری مراسم بزرگداشت هشتادمین سال قانون تصویب تأسیس دانشگاه تهران و تشویق و ترغیب همکاران محترم دانشگاه برای حضور پررنگ در این مراسم؛ که با حضور بالغ بر 130 نفر از همکاران و ارائه آثار پژوهشی، فرهنگی هنری و آثار و دست ­یافته­ های ایشان برای شرکت در نمایشگاهی که در مراسم برپا شده بود توأم شد. لازم به ذکر است که غرفه شورای صنفی کارکنان نیز در این نمایشگاه به عنوان غرفه شایسته تقدیر انتخاب گردید.
  5. ارائه پیشنهاد و مشارکت و همکاری فعال با اداره کل تربیت بدنی و اداره کل منابع انسانی دانشگاه در برگزاری چندین مراسم ورزشی (همایش پیاده­روی، طبیعت­ گردی و کوهنوردی) به مناسبت­ های ملی و مذهبی در دانشگاه برای دانشگاهیان محترم که در اولین همایش پیاده­روی از مقابل دانشکده تربیت بدنی واقع در کارگر شمالی تا مزار شهدای گمنام دانشگاه نزدیک به 400 نفر شرکت کردند که با اهدای لوح و هدیه به قید قرعه از ایشان تقدیر بعمل آمد.
  6. تشکیل گروه گردشگری کارکنان برای برنامه ­ریزی مناسب جهت برگزاری اردوهای گردشگری و طبیعت­ گردی با هماهنگی و همکاری امور رفاهی اداره کل منابع نیروی انسانی؛
  7. پیگیری و تشکیل صندوق قرض ­الحسنه مددکاری برای حمایت از افراد مددجوی کارکنان شاغل و بازنشسته برای پرداخت وام­ های ضروری با کارمزد 4 درصد از بانک مهر ایران با همکاری واحد مددکاری دانشگاه؛
  8. تعامل با کانون بازنشستگی کارکنان و برگزاری جلسه با معاون محترم فرهنگی دانشگاه جناب آقای دکتر سرسنگی و معاون محترم امور رفاهی جناب آقای دکتر سدیدخوی و درخواست تقویت کانون در زمینه ­های مختلف، همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته ­ای متشکل از نماینده کانون بازنشتگان، نماینده واحد مددکاری، نماینده شورای صنفی کارکنان نماینده مرکز بهداشت و درمان برای شناسایی، عیادت و بازدید در منزل از همکاران بازنشسته که دارای مشکلاتی هستند با حضور مسئولین محترم دانشگاه و اعضای کمیته مذکور؛ به منظور دلجویی و کمک به ایشان که به لطف خدا و حسن نظر مسئولین محترم این مهم نیز محقق شده است.
  9. پیگیری مستمر و سرسختانه در خصوص موضوع صدور احکام همکاران محترم بازنشسته مطابق با آئین ­نامه هیئت امنای دانشگاه انجام شد که در این راستا جلسات متعددی با ریاست محترم دانشگاه، معاون محترم اداری مالی، معاون محترم طرح و برنامه، مدیر کل محترم منابع انسانی، مدیر کل محترم امور مالی، مدیر کل محترم دفتر حقوقی دانشگاه، مدیر کل محترم بودجه و تشکیلات و کارشناسان محترم برگزار گردید؛ همچنین در رابطه با این موضوع جلساتی نیز با معاونین و مدیران امور اداری و مالی تعدادی از دانشگاه­ های مختلف از جمله دانشگاه تربیت مدرس، صنعتی شریف، امیرکبیر و علم و صنعت برگزار گردید که به لطف خدا و با عنایت به حسن نظر ریاست محترم دانشگاه و سایر مسئولین محترم و پیگیری و شکایت تعداد زیادی از همکاران بازنشسته و صدور رأی دیوان خوشبختانه موضوع در تاریخ 1394/8/4 طی جلسه­ مشترکی با انعقاد تفاهم ­نامه بین معاون فنی سازمان بازنشستگی، معاونین اداری مالی دانشگاه تهران، صنعتی شریف به تصویب رسید و مقرر شد که احکام صادره سازمان بازنشستگی اصلاح و مطابق با قانون هیئت امنای دانشگاه صادر گردد. لازم به ذکر است از تاریخ 1394/8/19 اولین حکم اصلاح شده با افزایش تقریبی 55 درصد از سوی سازمان بازنشستگی صادر گردید.
  10.  پیگیری و تلاش برای اعمال مدرک تحصیلی همکاران که پس از برگزاری جلسات متعدد و انجام مکاتباتی با مسئولین محترم دانشگاه مقرر شد مدارک تحصیلی ارائه شده مطابق با دستورالعمل صادر شده با شرط معدل اعمال گردد و افرادی که معدل آنها پائین تر از  نمره اعلام شده ­باشد با برگزاری آزمون و کسب نمره قبولی اعمال گردد.
  11. برگزاری چند جلسه با معاون محترم فرهنگی دانشگاه در خصوص نیازهای فرهنگی و هنری کارکنان و پیشنهاد تشکیل و تأسیس کانون فرهنگی و هنری کارکنان دانشگاه که با توجه به موافقت آقای دکتر سرسنگی مقرر شد اساسنامه کانون مورد نظر تنظیم و برای بررسی و اقدام به اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارائه گردد؛ که پیش­نویس اساسنامه تهیه و آماده شده است و در جلسه روز چهارشنبه مورخ 1394/9/4 در دفتر مدیر کل محترم امور فرهنگی و اجتماعی ارائه و بررسی خواهد شد.
  12. برگزاری جلسه با معاون محترم توسعه و سرمایه­ گذاری دانشگاه جناب آقای محقر و پیشنهاد تأسیس صندوق رفاه کارکنان با اهداف انجام فعالیت­ های اقتصادی و سرمایه­گذاری که این موضوع در جلسه شماره 12 مجمع عمومی شورا مطرح و به موافقت اعضای مجمع رسیده است. لازم به ذکر است موضوع انتخاب هیئت امنا و هیئت مدیره صندوق توسط کارکنان در حال پیگیری می­ باشد.
  13. حمایت از صندوق ­های قرض­ الحسنه واحدها و دانشکده­ ها برای ادامه فعالیت آنها طبق روال قبل که در این رابطه در جلسه آخر مجمع عمومی با معاون محترم اداری مالی دانشگاه جناب آقای دکتر گلدانساز طرح موضوع شد.
  14. پیگیری موضوع تبدیل وضعیت استخدامی همکاران بویژه پرسنل قراردادمعین شاغل در دانشگاه که غالباً سابقه  طولانی خدمت در دانشگاه را دارند.
  15. پیگیری مجدانه برای برخورداری همکاران محترم دانشگاه از سهمیه حج عمره و تشرف به خانه خدا و برگزاری جلساتی با معاون محترم فرهنگی  و مدیر کل محترم امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه
  16. پیگیری و تلاش برای بزرگداشت روز کارمند  که امیدواریم با حسن نظر ریاست محترم دانشگاه و مسئولین محترم تأمین اعتبار لازم برای این منظورمحقق گردد و در سال آتی شاهد برپایی مراسم باشکوهی در شأن دانشگاه تهران و کارمندان فرهیخته آن باشیم.
  17. پیگیری و تحویل یک واحد آپارتمان برای استقرار دفتر شورای صنفی مرکزی که با عنایت مسئولین محترم این واحد در ابتدای خیابان کارگر شمالی کوچه رستم پلاک 21 طبقه دوم مشخص و به شورا تحویل گردید.
  18. تغییر شرکت پشتیبان سایت شورای صنفی و بروزرسانی سایت که با آدرس اینترنتی utk.ir  در دسترس عموم
  19.  پیگیری برای حفظ سهمیه کارشناسان پژوهشگر نمونه در بیست و سومین جشنواره پژوهشی دانشگاه و تلاش برای تدوین آئین نامه پژوهشی کارشناسان و کارکنان دانشگاه، همچنین شرکت نماینده شورای صنفی کارکنان در شورای پژوهشی دانشگاه برای دفاع از آئین ­نامه و تصویب آن بعد از یک­سال و قبل از فرا رسیدن بیست و چهارمین جشنواره پژوهشی دانشگاه

در پایان لازم به ذکر است در راستای پیشبرد اهداف شورای صنفی کارکنان که همان ایجاد زمینه و بستری مناسب، بانشاط و همسو و همگام با مسئولین محترم برای انجام وظیفه و خدمت صادقانه در جهت رشد و اعتلای دانشگاه تهران می­ باشد شورای صنفی مرکزی در مدت دوسال گذشته 42 جلسه داخلی در دفتر شورا و بیش از 20 جلسه با مسئولان محترم دانشگاه در زمینه ­های مختلف فرهنگی، رفاهی، اداری و...برگزار نموده است.